søndag 16. oktober 2011

Fotoredigering

                                      Fotoredigering
   
Nå har jeg kommet til det morsomste ved studiet så langt:) Har sittet og lekt meg med redigering i picasa, og brukt et bilde vi tok i Australia på en ferie i fjor. På det første bildet har jeg duset ut store deler av bildet og  fått skarpheten forkusert på hodet og deler av halsen til giraffen. Så har jeg rundet av hjørnene og lagt til tekst.
På det andre bildet har jeg prøvd meg på tredjedels regelen og flyttet hodet til giraffen ut til venstre.Hodet kommer godt til din rett mot den lyse himmelen, alikevel er det dominerende bygget med på å ødelegge bildet litt.
På det tredje bildet har jeg prøvd meg på svart hvitt, og fått fjernet bygget. Giraffen blir her veldig tydelig mot den lyse bakgrunnen. På det fjerde bildet har jeg satt bildet i polaroid format og skrå stilt det. I tillegg er alle forstyrrende momenter rundt bildet fjernet slik at kun giraffen mot den blå himmelen står igjen.Giraffen blir veldig tydelig, man kanskje litt kjedelig bilde. Synes egentlig det første bildet ble det fineste bildet.Men også på det svart hvite bildet kommer motivet til sin rett. Veldig morsomt å se hvor mye man kan endre et bilde!
Her har jeg satt det samme bildet i kvadratisk format med giraffen i senter.Synes også dette er ganske ok, men litt kjedelig.


Dette bildet har jeg funnet på nettet. Jeg synes det er et fantastisk bilde med nydelige kontraster mot elefanten som er midt i bildet. Lyset i bakgrunnen gjør at elefanten kommer tydelig fram, og stemningen i bildet er til å ta og føle på.Hele bildet med sine horisontale linjer er harmoniske og er med på å skape ro og balanse i bildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar