fredag 21. oktober 2011

Bildefortelling uke 42


Dette har vært en tidkrevende, men lærerik og morsom prosess. Har sett instruksjons videoen mange ganger, men har likevel trengt hjelp for å få dette til. Trøsten er at jeg har lært masse i prosessen. Har prøvd å redigere både i picnic og picasa og synes mange av bildene ble ganske bra. Føler absolutt at målene for leksjonen er oppnådd. Dette er noe som må prøves med elevene!

 Jeg er svært heste interessert så valget på oppgaven var ganske lett.Her måtte det bli noe med hest! Valget falt på et dressur stevne som jeg nylig var på hvor min niese startet sin hest.Hun har gitt tillatelse til å bruke bildene i oppgaven.
 Fikk til slutt også til å legge til musikk.Musikken er opphavsklarert på CC mixter.org.( see you later, instrumental)Bildene ble klarere når vi lagde redigerings programmet, men you tube sørger for litt dårligere kvalitet..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------




1 kommentar:

  1. Dette var en flott bildefortelling! Jeg liker godt hvordan du har redigert bildene, og hvordan du har lagt opp historien. Det er så mye vi kan bruke bildefortellinger til, og jeg for min del ser at det er en glemt ressurs i min undervisning. Tenk så flott start på et emne! Nå skal vi ha om 2. verdenskrig - her er en intro. Senere kan elevene lage sin egen bildefortelling over det de husker best og som de opplevde som mest spennende, f.eks. Dette er et nyttig verktøy slik jeg ser det.

    SvarSlett